torsdag 31. januar 2013

De er meir enn mange spurvar - ikkje ein av dei eg gløymd av Gud!

 
 
 
Randulf Saunes har sunge mange  songar. Ein av dei kjem her:
 
Hvorfor er jeg bekymret? Hvorfor i skygger bo?
Hvorfor seg føle ensom, lengte til himlens ro-
når Jesus alltid er nær meg, usvik`lig, tro -. veien lang
:/: Han vokter spurven nøye, og han vokte vil min gang.
 
Kor:
Jeg synger glad og lyk`lig - full frihet eier jeg!
Han vokter spurven nøye, og jeg vet han vokter meg.
 
Frykt ikke! Jeg er med deg, lyder hans ømme røst.
Hvilende i hans godhet finner min sjel sin trøst.
Skjønt på den vei han meg leder jeg ser blott trinn for trinn.
:/: Han vokter spurven nøye, og han vokter foten min:/:
 
Og når min sjel blir fristet, motganger møter meg.
Sangen for sukk må vike, mørk synes all min vei.
Da klynger jeg meg til Jesus, min Frelser i all nød.
:/: Han vokter spurven nøye, og han frir min fot fra støt :/:
 
 
 
Har du lært å ikkje bekymra deg for dagen i morgon?? Eg har mykje igjen å læra!!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar