tirsdag 6. november 2012

Den beste boka i verda!
 
 
 
Jeg har en bok, en bok foruten like, den handler om Guds eget store rike
Det fins ei maken her på denne jord, for denne boken er Guds eget ord!
 
De ord som ut fra boknes blader strømte, det var de ord som engang meg fordømte
og tordnet ut at jeg en synder var, og at min veg til helveds pine bar.
 
Men Sinai`s brutale tordentale, var ikke alt som boken kunne male.
Å, nei! den hvisket også ømt til meg at Jesus dommen min jo tok på seg.
 
Å, ja! det er en herlig bok jeg eier. Den kaster lys på alle mine veier.
Og når jeg sovner inn, blir likeglad, den tukter meg på ny til Golgata.
 
Og lever jeg på gledens Tabors-tinder, den også da om denne ting meg minner
at aldri, aldri jeg må glemme Ham som kjøpte meg og var mitt offerlam.
 
Og blir jeg trett av livets mange strider, og segner om ved veien somme tider.
Da kommer boken med sin skjønne trøst og hvisker ord fra Jesus i mitt bryst.
 
Og når mitt hjerte slår sitt slag det siste, og mine øyne skal i døden briste.
Å, hvisk da til meg bokens ømme ord, om nåde, nåde nok for den som tror. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar